Dag 8 Geen muur wel veel regen.

17 juli 2018 - Beijing, China

Voor vandaag stond de Chinese muur op de planning, echter kregen wij gisteravond een mail dat de tour vanwege de slechte weersomstandigheden was gecanceld. Moet ook zeggen dat het gisterenavond behoorlijk los ging in Beijing, op de Chinese staatstelevisie zagen wij ook overstroomde straten, ingestorte huizen en rotsblokken die de weg blokkeerde. Jammer voor Antoinette die nog nooit op de muur is geweest. Voordeel wel dat we heerlijk konden uitslapen, op zoek konden naar nieuwe t-shirts (shoppen voor Antoinette!) en een grote supermarkt konden zoeken om inkopen te doen voor onze treinreis. Op het moment dat wij naar buiten wilde stappen, leek het erop dat alle engeltjes in de hemel gelijk doortrokken. Het was meer een waterval dan regen. Uiteindelijk maar de weergoden getrotseerd. In Wangfujing een paar t-shirts, hemdje en broek gescoord. Vervolgens op zoek gegaan naar de supermarkt in de buurt van het hotel, dit bleek er een van de luxere klasse, met prijzen die wij ook niet in Nederland betalen. Tom is vervolgens met metro naar de Carrefour gegaan, hier werd hij een stuk gelukkiger van. Tenminste een keuze uit 300 soorten noodles. Met 2 volle boodschappentassen in de avondspits trotseerde hij de metro. Zo nog een klein hapje eten en daarna vroeg onder de wol, morgenochtend om 05:30 uur opstaan.noodles in de Carrefour

Morgenochtend vroeg vertrekken wij naar Mongolië, ‘de eerste echte etappe van de Trans Mongolië Express’, hier komen wij donderdagmiddag aan, en gaan gelijk de steppe op.

Terugkijkend op deze week China: cultuurschok, veel verkeer, warm, vriendelijke mensen, efficiënte treinen, rijke historie, lekker eten, vieze luchten en enorme stortbuien.

1. Anne:
    17 juli 2018
    Goede, beknopte samenvatting van China, lijkt me zo! Xxx
  2. Marije:
    18 juli 2018
    Zonde van de muur Twaat!
  3. Jackie:
    19 juli 2018
    Jammer van de muur, maar ben benieuwd naar het volgende avontuur: Mongolië! Xx