Nog vijf nachtjes

5 juli 2018

74822847-7498-40EE-A186-A36C1BF6646ENog maar een paar dagen en dan stappen we op het vliegtuig richting Beijing. Vandaag hebben wij alle reisbescheiden ontvangen. Een compleet pretpakket met heel veel vouchers.

Wij hebben er voor gekozen om de Trans Mongolië Express in omgekeerde richting af te leggen. De meeste reizigers reizen immers van Moskou naar Beijing. De reden hiervoor is dat in het hoogseizoen tickets soms lastig te verkrijgen zijn. En door omgekeerd te reizen was de kans groter op plaatsen in de door ons gewenste treinen. En dat is gelukt, we hebben op alle treinen een coupè voor ons tweeën. Op de trein van Beijing naar Ulan Bator reizen wij zelfs in deluxe klasse, iets wat volgens de  Chinese reisagent onmogelijk was.

Bijna alle trein en vliegtickets, hotelovernachtingen en excursies hebben wij via de treinreiswinkel in Leiden geboekt. Zij hebben ons prima geholpen, om onze reiswensen om te zetten in een compleet reisschema.

We hebben besloten om onze backpacks mee te nemen in plaats van rolkoffers. Omdat we veel heen en weer reizen, zijn deze jongens erg praktisch, nadeel is dat we minder zooi kunnen meenemen ( of ons een hernia sjouwen). ​

1. Antoinette:
    5 juli 2018
    😬 spannend
  2. Marijke:
    9 juli 2018
    leuk!
  3. Jackie:
    10 juli 2018
    Leuk Twaat en Tom! Succes vandaag en ik kijk uit naar de verhalen op die blog! Xx jackie
  4. Pauline:
    10 juli 2018
    Eindelijk is het dan zover. Zeker spannend Twaat,maar wel heeeel leuk.