Dag 25 Westers Moskou

3 augustus 2018 - Moskou, Rusland

Omdat we zo vroeg waren aangekomen, zaten wij ook vroeg aan het ontbijt. Dit was niet zo’n succes aangezien er ook een lading Chinezen in het ontbijtrestaurant zaten. We zijn nu definitief klaar met het harde praten, gesmak en het plunderen van het buffet van onze Chinese medemens. Morgen maar wat later gaan ontbijten.

We zijn vervolgens richting de metro gelopen. Een efficiënt systeem voor € 0,80 kan je bijna overal komen. De stations zijn prachtig en vooral diep onder de grond. En om de 2 minuten komt er een metro, wachten is dus nooit nodig. We zijn in het centrum richting de Arbat gewandeld, een lange straat met kunstenaars, in het oude centrum van Moskou. Aan het einde van deze straat staat het ministerie van Buitenlandse zaken. Dit gebouw is een van de 7 zusters van Stalin, indrukwekkend en absoluut geen communistische bouwstijl. In de buurt lekker geluncht: een hamburger!! Weer eens wat anders dan noedels. Ook op een terras een biertje gedaan en voor Twaat een Watermeloenen-margaritha. Aan het einde van de middag terug gegaan naar het hotel, daar we toch wel wat moe waren. Eerste indruk van Moskou; schoon, redelijk groen, meer westers dan andere Russische gebieden. Geen dronkelappen en weinig andere zwervende types.

1. Klara:
    4 augustus 2018
    Superleuk om te lezen, geweldige reis! Veel plezier nog!