Dag 19 en 20 Baikalmeer - Bolski Koti

29 juli 2018 - Listvyanka, Rusland

Na vooral voor Tom een zeer onrustige nacht, hij zat meer op de plee dan in bed. Om 12 uur opgehaald en werden wij naar de ferry gebracht om richting Bolski Koti te vertrekken. Dit dorpje / gehucht is alleen te bereiken over het water of te voet. De ferry was een draagvleugelboot die ons in 25 minuten naar het gehucht bracht. Hier verbleven wij in een soort van berghut, met een soortgelijk eten (kneudel en pasta, brokken aardappel, bietensoep en de lokale gerookte vis) na aankomst eigenlijk niks gedaan omdat Tom nog wat ziekjes was. S’avonds wel een uur in de Banja geweest om al het Mongoolse vuil en bacteriën eruit te zweten. Daarna lekker gaan slapen.

Vanmorgen na een heerlijk ontbijt (ei met water, keihard brood en uitgedroogde komkommer) zijn we een stukje van de Baikaltrail gaan lopen. Een mooi smal wandelpad langs en bovenop de klippen van het Baikalmeer. Halverwege de middag heerlijk op een strandje vertoeft en behoorlijk verbrand. Twaat gaat nu op voor de vuurtoren-challenge. Aan het einde van de middag de ferry terug naar listvyanka genomen. Hier met de taxi naar het Demidov guesthouse toe gegaan. S’ avonds een hapje gegeten en nu weer onder de wol. De laatste keer in een normaal bed voor de komende dagen. We vertrekken morgen vanuit Irkutsk naar Moskou, 4 nachten achterelkaar in de trein, dat wordt een lange rit en zit. Maar ook een mooi moment om even bij te slapen, want reizen is best leuk maar soms ook vermoeiend.

O, ja eerste mening over de Russen; nors onvriendelijk en in onze ogen onbeleefd. Tot dat ze Engels spreken dan blijken ze zeer geïnteresseerd, vriendelijk en zorgzaam.Dammenbouwers

1. Marijke:
    3 augustus 2018
    Ziet er gezellig uit die huisjes en een mooi meer weinig toeristen voor zo n plek jullie komen thuis in de tropen straks we hebben veel te veel geklaagd over slecht weer begin dit jaar moeten we niet meer doen ik verlang wel naar jullie thuiskomst hoor nog 2 daagjes groetjes