Dag 4 flits bezoekje aan Baoding

13 juli 2018 - Baoding, China

Vanmorgen lekker vroeg opgestaan, tassen gepakt, en uitgecheckt. Met de metro vertrokken richting het treinstation Beijing West. Bij de metro-ingangen vinden controles plaats, Tom zijn tas moest open, zijn deo was de grote boosdoener (potentiële bedreiging voor de veiligheid): “very dangerous sir in Beijing Underground”. Pfff gevaarlijk? Tom zijn zwetende oksels, die zijn pas gevaarlijk. Gelukkig mochten de drie messen in zijn tas wel mee. Rare jongens die Chinezen, maar wel altijd correct en vriendelijk.

Na een zwetende metrorit aangekomen op Beijing West. Op dit enorme station (een soort Schiphol) ook door meerdere controles heen, treinkaartjes, paspoorten, bagage en opnieuw treinkaartjes check konden wij gecontroleerd plaats nemen in de trein. Nou ja, eerst een Chinese moeder met kind van onze plek wegjagen.

boemel naar BaodingNa een enerverende rit van 40 minuten, waarbij alle tassen in de bagagevakken drie keer goed werden gelegd, de vloer 2 keer werd gedweild en 3 conducteurs langs waren gekomen kwamen we aan in Baoding. De temperatuur was een graadje of 30 en de luchtvochtigheid weer 100%, we hadden het gevoel in een tropisch regenwoud te zijn beland. Bij de uitgang werden we opgewacht door Simone en haar dochter Lucy. Zij bracht ons naar het hotel.

Na het inchecken zijn we gelijk Baoding gaan verkennen. Het was inmiddels lekker gaan plenzen dus snel de shoppingmall ingedoken, hier ook een hapje gegeten bij het restaurant met de koe.

’S avonds waren we uitgenodigd voor een uitgebreid diner met Simone, meneer Fan, meneer Han (de school principal), en mevrouw tja-hoe-heette-ze-ook-alweer... (de vice principal). We hebben heerlijk gegeten, avondeten in Baodinggedronken en gelachen. Een theeservies en zijden sjaal als cadeau en zowel letterlijk als figuurlijk afgeladen weer naar de hotelkamer. Morgen vertrekken we naar Xi’An!​

1. Pauline:
    13 juli 2018
    Dat ziet er gezellig uit. Ik hoop dat je nog een nieuwe deodorant hebt kunnen kopen met een zweetlucht aan tafel maak je geen goeie indruk😧😜. Lekker handig om met een theeservies rond te reizen😂😂, maar wel heel lief. Veel plezier!!