Dag 10 Mongolië ritje naar Kharakorim

19 juli 2018 - Ulaanbaatar, Mongolië

Op het station werden wij opgewacht door Bert en zijn zoon Khicheengui, Bert is een Nederlander die al ruim 20 jaar in Mongolië woont, we gingen samen met zijn zoon en zijn zusje Elisabeth de eerste paar dagen de hort op. Overigens 30 graden.

Na snel wat geld pinnen en inkopen doen gingen we in de 4x4 Toyota Landcruiser op weg naar Kharakorim, de oude hoofdstad van Mongolië en ooit in de 12 eeuw een van de grootste steden ter wereld. Nu niks meer dan een gehucht. Maar voor we daar waren moesten we nog 380 km afleggen. En dat gaat niet zo snel op de Mongoolse wegen die niet al te best zijn. Op een gegeven moment belandde wij in een giga regen/hagelbui, zo erg dat we niet meer verder konden rijden. Toen de bui voorbij was, waren alle bermen en soms ook de wegen veranderd in kolkende rivieren. Na een paar uur rijden een diner gehad in een dorpje, lekkere lamsworsten. Uiteindelijk kwamen wij rond 22:00 uur aan in Kharakorim. Geen elektriciteit gedurende 2 dagen vanwege de regen. Hier stond in het pikdonker een “ger-tent” op ons te wachten, op een soort van gertenten camping. We waren erg moe en zijn snel letterlijk en figuurlijk onder de wol gekropen.