Dag 15 Genghis Khan monument turtlerock en UB.

24 juli 2018 - Ulaanbaatar, Mongolië

Na een ijskoude nacht een lekker ontbijtje gekregen, hadden wij om 9:00 uur ontbijt, naar traditioneel Mongools gebruik, starte dit om 9:30 uur. Hierna spullen ingepakt en per four wheel drive naar een verzamelpunt gerede , hier stond een andere auto ons op te wachten om ons naar turtle rock te brengen. Dit is een grote steen waar je ofwel een kikker in kan zien of een schildpad. Geinig, maar niet echt bijzonder. Vervolgens naar het Genghis Khan monument gereden. Een enorm glimmend gevaarte waar de Mongolen maar al te trots op zijn. Je kan in het monument naar boven klimmen en van hieruit een prachtig landschap aanschouwen. We kregen ook nog een korte uitleg over het monument, door iemand die duidelijk het een ander uit haar hoofd had geleerd, en met een snelheid sprak of ze een trein moest halen.

Redelijk snel daarna hebben wij onze weg vervolgd richting Ulan Bator ( UB). Hier ingecheckt in het LG guesthouse. Het toeval wilde dat het Nederlandse stel (Jelle en Lizanne) die wij gisteren in hadden ontmoet in Terelj in hetzelfde guesthouse zaten. Samen met hun zijn wij UB gaan verkennen, nou ja de terrasjes van UB dan, wat moet je anders bij 25 graden. Daarnaast gezamelijk een tour voor morgen geboekt. Vanavond weer eens lekker slapen op een normaal bed in een kamer met een normale plee ( opluchting voor de stoelgang en nachtrust).