Dag 16 Cultuur opsnuiven in UB

25 juli 2018 - Ulaanbaatar, Mongolië

Vanmorgen hebben wij lekker gelummeld het niet al te culinaire ontbijt van LG Guesthouse geprobeerd, en de stoelgang weer eens gekieteld. De tour die wij gisteren hadden geboekt zou om 13:30 beginnen, echter stond de gids en chauffeur al om 12:30 uur voor de deur, dat zijn geen Mongoolse praktijken. Eerst hebben we een bezoek gebracht aan een monument voor de gevallende tijdens de Japanse bezetting. Nog een mooi stukje communisme. Hierna een rondleiding gekregen in het oude zomer en winterpaleis van de Mongoolse koning. Toen de gids het over een demoon had, dacht Antoinette dat hij Matt Demon bedoelde, lekker helder twaatje! Erg verwarrend was het wel daar zowel het hindoeïsme als het boeddhisme dwars door elkaar te zien waren.

Hierna doorgescheurd naar het nationaal museum. En ook letterlijk in een hoog tempo door het museum “wat zeker de moeite waard is” gescheurd. We werden om 18:00 uur bij een show verwacht, van Mongoolse zang, muziek en dans. Vooral de beroemde Mongoolse keelzang werkte op onze lachspieren. Alles bij elkaar was het een mooie show van een behoorlijk hoog niveau. De avond sloten wij af met een Mongoolse BBQ, die goed smaakte, eindelijk geen lamsvlees. Na terugkomst nog een potje pesten gespeeld en toen het bedje opgezocht.